HTML

Magyar Cég Doktor

A Magyar Cég Doktor olyan cégeknek, vállalkozásoknak segít, akik fejlődni szeretnének, vagy épp bajban vannak.

Címkék

alkotás (1) állami (1) államosítás (1) ár (1) árbevétel (2) áru (4) átalakulás (1) átlagos (1) attitude (1) baj (2) bátorság (1) biztonság (1) börtön (1) brand (2) brandépítés (2) büszke (1) büszkeség (1) cba (1) cég (49) cégalapítás (1) cégdoktor (2) cégek (2) céggyógyítás (1) cégvezető (8) csőd (4) csoda (1) divat (1) dohánykereskedelem (1) doktor (5) döntés (1) döntések (1) drogéria (1) eladás (1) eladhatatlan (1) eladható (1) ellenség (1) ellentétek (1) énektanár (1) energia (1) energiaital (1) építőipar (1) értékesítés (7) értékesítő (2) fehér (1) fekete (1) feltaláló (1) fizetés (1) fizetett (1) fogászat (1) fogászati (1) fogorvos (1) fogtechnika (1) forgalmazó (1) forrás (1) furcsaság (1) gaga (1) gagyi (1) gazdaság (2) gazdasági (1) geotermikus (1) gyógyszertár (1) hipermarket (1) hírlevél (1) hiú (1) hiúság (1) hozzáállás (1) ismerős (1) kapcsolat (2) kapcsolatépítés (1) kapcsolati (2) kellemetlen (1) kém (1) kínos (1) klíma (1) kollégák (1) kör (1) közös (1) kreatív (1) kudarc (2) különleges (1) lady (1) lakat (1) látszat (1) lázadás (1) lottó (1) magyar (4) márka (3) márkanév (1) marketing (4) megtévesztés (1) multi (1) munka (2) munkaadó (1) munkahely (1) munkatársak (1) munkavállaló (1) (1) női (1) önbecsülés (1) önbizalom (1) öröm (1) ostoba (1) ösztön (1) ötlet (1) pályázat (1) pánik (1) pánikroham (1) pénz (1) piac (3) pocsolya (1) probléma (1) problémák (1) rab (1) reklám (1) remény (1) robot (1) ruha (1) ruhagyár (1) ruhakereskedelem (1) ruhaüzlet (1) salesm (1) segítség (7) siker (3) sikerágazat (1) sikerélmény (1) sikeres (1) stratégia (4) superman (1) szabadság (1) szerencse (2) szolgáltatás (1) takáts (1) találmány (1) tamás (1) tanács (1) tanmese (1) tehetség (1) termék (7) termékkritikus (2) terv (3) tőke (2) trafik (1) tulajdonos (1) turizmus (1) tűzoltás (1) újév (1) üzlet (6) üzleti (2) vállalkozás (5) vállalkozó (4) válság (13) válságkezelés (1) váltás (1) változás (4) változtatás (2) vandál (1) vezető (2) zár (1) zárva (1) zöld (1) Címkefelhő

 Egyik ügyfelem, havi rendszerességgel meglátogat, és beszélgetünk arról, hogy van-e valami ötlet, vagy újdonság, van-e valami ötletem új üzlet kapcsán. Úgy egy hete járt nálam, amikor ismét feltette a szokásos kérdést. Mivel a dohánykereskedelem államosításának a híre mélyen elgondolkodtatott, ezért végigfuttattam a lehetőségeket ezzel kapcsolatban. Ugye az ezzel kapcsolatos hír a következő volt:

 

 

 

 

 (kép)

 

 

 

 

 

"Legalább húsz, legfeljebb harminc évre szerezhetnek koncessziót a jövőben dohányboltok üzemeltetésére az államtól a trafikosok. A kereskedelem államosításával a kereskedelem szakszerűsítése a cél, illetve a fiatakorúak hozzáférésének korlátozása. Igaz, ennek érdekében semmi újdonságot nem tartalmaz a törvény a jelenleg hatályos szabályozáshoz képest.

Beterjesztette a dohánykereskedelem államosítására vonatkozó törvényjavaslatát Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője. A törvénytervezet preambulumában az államosítást azzal indokolják, hogy így "a dohányzók dohánytermékekkel való ellátása szakszerű és kielégítő" lehet, egyben korlátozhatják a fiatalkorúak hozzáférését a dohánytermékekhez." (forrás)

 
A normál üzletek nem fognak sírni a dohányáru után, mert fix árral kellett árulni, igen csekély árréssel. Azért tartották/tartják, hogy behozzák a vevőt, ha vesz egy cigarettát, vehet mást is. Nem véletlen, hogy a régi "TRAFIK" mind bezárt, vagy ha mégis nyitva van, ott lehet kapni bontott csirkétől kezdve lótápot is. Annyira pici a haszon, hogy nem igen lehet megélni belőle. A jövedéki adó viszont annál magasabb!
Nézzük a másik oldalt. Az Egri Dohánygyárat már régen eldózerolták. A Pécsi Dohánygyár valójában már csak importál és forgalmaz, vagyis a Pécsi Dohánygyár kezében van/volt a dohány nagykereskedelem. Az ő árrésüket szeretné az állam a sajátjának tudni. Logikus, hiszen így a jövedéki adó is sokkal jobban ellenőrizhető. 
Hol van a csavar? Ott, hogy az állam határozza meg, hogy ki és hol árulhat cigarettát, bizonyos népsűrűséget szem előtt tartva. 2000 lakosonként egy helyen lehet üzletet nyitni. Ebből következik, ha nem lehet minden sarkon Trafik, akkor ez az üzlet a jövőben virágozni fog!
 
Szóval a fentieket felvetettem ügyfelemnek, s gondoltam még megtűzdelem a lehetőséget azzal, hogy gondolja el mi lesz. Ha pl.: a Keleti környékén egy darab trafik lehet, akkor milyen sorok fognak ott kígyózni. Ha a West End City Centerben egy darab trafik lehet, akkor ez lesz a legnagyobb forgalommal bíró üzlet a belváros hatalmas bevásárlóközpontjában. Ügyfelem nagyon lelkes lett az ötletemtől, s rögtön a következő kérdése az volt, hogy tudjuk-e, hogy ki fogja leosztani, hogy melyik cég üzemelteti majd itt-ott a trafikot. Sajnos ilyen információink nem voltak, de mivel neki vannak kapcsolatai, gondoltam, járjon utána. Az ötletet én adtam, a megvalósítás már nem az én feladatom, hiszen arra nem kaptam megbízást.
 
December 23-án, mint minden évben, együtt kávéztunk ügyfelemmel. Addigra kiderítette, hogy mi a helyzet a dohánykereskedelemmel! Sejtettük, hogy csókos is lesz a pakliban, de azt, hogy ennyire kilóg a lóláb, azt nem. Már meg is van a kiválasztott forgalmazó! Akár hiszitek, akár nem, ez a cég nem más, mint egy 3 betűs élelmiszerlánc.

 

Azt eddig is tudtuk, hogy a fiatalok egészségének védelme, hogy ne lássák a dohányterméket az üzletekben, a legostobább nyálas duma volt, nem volt ember az országban, aki ezt elhitte. De az, hogy az egész államosítás azért lett kitalálva, hogy az élelmiszerlánc tulajdonosai nyithassák meg trafik a hálózatot, ezt nem feltételeztem. Melyik volt előbb? A tyúk, vagy a tojás? Melyik külföldi utazás alkalmával születhetett meg e zseniális ötlet? Hiszen az publikus, hogy a kormánydelegációkat a lánc tulajdonosai kísérik, országról országra. Szóval ez lesz az új aranytyúk!

 

 

 

 

 

 

(kép)

Törhetem tovább a fejem, hogy milyen új ötlettel álljak elő ügyfelemnek. Addig, amíg ez nincs meg, megbeszéltük, hogy marad az öltönyöknél, s januártól elindítunk neki egy friss marketing kampányt, hogy a trafikosok elegánsan árulhassák portékáikat az új trafik hálózatban. (Milyen szerencse, hogy egy trafik nincs nagyobb 300m2-nél, hiszen "pláza stop" van!)

Cég Doktor

Kérlek oszd meg ismerőseiddel, ha tetszett írásom!

Címkék: üzlet ötlet cég államosítás trafik cba dohánykereskedelem

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása