MULTI
vs.
BUTIK
Rengeteg magyar kiskereskedést és vállalkozást megölt, megöl egy-egy multi hálózat. Zárnak be a butikok, cipőüzletek, kis élelmiszerboltok, barkácsüzletek. Nem tudnak versenyezni a multi áraival, elszippantják a vevőket.(kép)
Nagyon sokan feladják, bezárnak, csőd bemennek, s okolják a multit, a kormányt, a válságot és az egész világot.
Maradjunk a ruhánál. Évekig egy virágzó üzlet volt, mindenkinek butikja volt, hatalmas árréssel nagyon jól ment az egész ország területén. Hopp, jött a kínai áru, ami ugyan pocsék minőség volt, viszont nagyon olcsó! Ez a magyar gyártókat tönkretette, így két lehetősége maradt a kereskedőnek: vagy magas árú jó minőségű import terméket árult a továbbiakban, vagy megvásárolta a kínai olcsó ruhát, s azzal kereskedett. Ekkor jött a multi! A multi is elkezdett olcsó kínai ruhát árulni, de összehasonlíthatatlanul jobb minőségben, olyan minőségben, mint az import drága termék. Ezzel kinyírta mindkét irányt. Mit tettek ekkor a butikosok? Vagy elkezdtek használt ruhát árulni, vagy bezártak, vagy nyűglődnek a mai napig az olcsó ócska kínai tömegáruval, esetleg a drága importtal.
Mit kellet volna, vagy mit kellene tenniük?
Végig gondolni azt, hogy a vásárló mit nem kap a multiban. Átgondolni, hogy ki a megfelelő célközönség. Kitalálni azt, hogy mivel tud több és jobb lenni a multinál. Hogyan tudja régi és új vevőit a saját üzletébe csábítani. Akik úgy gondolták, hogy ez nem megy nekik segítség nélkül, megkerestek minket, s kidolgoztuk a megoldást.
Lehet egy kis üzlet is sikeres a multik árnyékában, de változásra, változtatásra van szükség. Akik ragaszkodtak és a mai napig ragaszkodnak egy vonalhoz, elképzeléshez, ami már nem működik, azok tényleg halálra vannak ítélve. Nagyon érdekes, mert a divat arról szól, hogy minden szezonban megújul, mégis a butikosok azok, akik nagyon nehezen váltanak stratégiát. Miért van ez?
Cég-Doktor (+ 36 30 212 6886)