HTML

Magyar Cég Doktor

A Magyar Cég Doktor olyan cégeknek, vállalkozásoknak segít, akik fejlődni szeretnének, vagy épp bajban vannak.

Címkék

alkotás (1) állami (1) államosítás (1) ár (1) árbevétel (2) áru (4) átalakulás (1) átlagos (1) attitude (1) baj (2) bátorság (1) biztonság (1) börtön (1) brand (2) brandépítés (2) büszke (1) büszkeség (1) cba (1) cég (49) cégalapítás (1) cégdoktor (2) cégek (2) céggyógyítás (1) cégvezető (8) csőd (4) csoda (1) divat (1) dohánykereskedelem (1) doktor (5) döntés (1) döntések (1) drogéria (1) eladás (1) eladhatatlan (1) eladható (1) ellenség (1) ellentétek (1) énektanár (1) energia (1) energiaital (1) építőipar (1) értékesítés (7) értékesítő (2) fehér (1) fekete (1) feltaláló (1) fizetés (1) fizetett (1) fogászat (1) fogászati (1) fogorvos (1) fogtechnika (1) forgalmazó (1) forrás (1) furcsaság (1) gaga (1) gagyi (1) gazdaság (2) gazdasági (1) geotermikus (1) gyógyszertár (1) hipermarket (1) hírlevél (1) hiú (1) hiúság (1) hozzáállás (1) ismerős (1) kapcsolat (2) kapcsolatépítés (1) kapcsolati (2) kellemetlen (1) kém (1) kínos (1) klíma (1) kollégák (1) kör (1) közös (1) kreatív (1) kudarc (2) különleges (1) lady (1) lakat (1) látszat (1) lázadás (1) lottó (1) magyar (4) márka (3) márkanév (1) marketing (4) megtévesztés (1) multi (1) munka (2) munkaadó (1) munkahely (1) munkatársak (1) munkavállaló (1) (1) női (1) önbecsülés (1) önbizalom (1) öröm (1) ostoba (1) ösztön (1) ötlet (1) pályázat (1) pánik (1) pánikroham (1) pénz (1) piac (3) pocsolya (1) probléma (1) problémák (1) rab (1) reklám (1) remény (1) robot (1) ruha (1) ruhagyár (1) ruhakereskedelem (1) ruhaüzlet (1) salesm (1) segítség (7) siker (3) sikerágazat (1) sikerélmény (1) sikeres (1) stratégia (4) superman (1) szabadság (1) szerencse (2) szolgáltatás (1) takáts (1) találmány (1) tamás (1) tanács (1) tanmese (1) tehetség (1) termék (7) termékkritikus (2) terv (3) tőke (2) trafik (1) tulajdonos (1) turizmus (1) tűzoltás (1) újév (1) üzlet (6) üzleti (2) vállalkozás (5) vállalkozó (4) válság (13) válságkezelés (1) váltás (1) változás (4) változtatás (2) vandál (1) vezető (2) zár (1) zárva (1) zöld (1) Címkefelhő

 Mihez kell manapság bátorság? Nem nehéz a válasz, új céget alapítani, új vállalkozást indítani. Na ehhez kell ma a legnagyobb bátorság! Igazi próbatétel! (kép)

Nem azoknak, akik évek óta cégtulajdonosok, és sikerre vittek már néhány vállalkozást, hanem azoknak, akik most a körülmények miatt, rákényszerülnek. Akik évek óta a magánszektorban dolgoznak, alkotnak, azoknak hatalmas előnyük van a kezdőkkel szemben. Ők, saját kárukon már megtapasztalták azt, hogy milyen buktatói és milyen előnyei vannak a saját cégnek, rengeteg trükköt ismernek, megismertek, megtanultak. Az újak viszont most, a legnehezebb időszakban kezdik a tanulást, s most ez nagyon sokba kerülhet.

Miért lesz most valaki vállalkozó, miért kezd valaki most cégalapításba, ha ezt eddig nem tette? A legtöbben azért, mert elvesztették munkájukat, és nem találnak másikat. Ez nem ritka manapság, minden cégnek meg kellett húzni saját vonalait a fennmaradás érdekében, így lecsökkentették a dolgozói létszámot. Amelyik cégnél ez nem történt meg, ott a cég már tönkre is ment. Több cég szűnik meg, mint amennyi alakul, de azért jönnek létre új vállalkozások, sajnos a fent említett munkahely elvesztések miatt. Ők honnan fogják tudni azt, amit a régiek évtizedek alatt megtanultak? Mitől lesznek sikeresek, mikor a régiek is izzadságszaggal küszködve próbálnak a felszínen maradni? Lehetnek az újak sikeresek? Elég hozzá az élni akarás? Elég hozzá a kezdők lelkesedése? Nem, ez nem lehet elég, még akkor sem, ha egy viszonylag "menő" területet választanak új cégük tevékenységéhez.

A másik csoport, akik most szeretnének saját céget, a fiatalok. Nincs szerencséjük, de most nőttek fel, most van itt az idő nekik ahhoz, hogy elkezdjék saját vállalkozásukat. A tankönyvek nem követik rugalmasan azt, hogy ebben az időszakban, válság idején, hogyan is kellene egy céget megtervezni, felépíteni, vezetni. Az iskolák mind az "optimális körülményt" adják meg kiindulópontnak, de a válság időszaka a legnagyobb jóindulattal sem lehet "optimális körülmény".

Mit tehet mindkét csoport bátorságpróbájának kezdetén? Mitől lesz egy apró kis esélyük arra, hogy sikeres céget indítsanak el most? Két dolgot tehetnek! 1. Tanácsot kérnek tapasztalt cégvezetőtől, vagy szakembertől, még mielőtt megtörténne a cégalapítás. Nagyos sok hasznos dologban tudnak segíteni. 2. Tanácsot kérnek szakembertől, ha már megtörtént a cégalapítás. Itt nagyon fontos kezdeti ötletek és tanácsok lehetnek, amik végigkísérik majd a cég életét. Ennyit szükséges és fontos megtenni a kezdet kezdetén! Ennyit áldozni kell a siker érdekében!

Mit tesz egy szakember ilyenkor? Ha hozzánk, a CégDoktorhoz fordulnak, akkor beszélgetünk. Nagyon sokat beszélgetünk. Az első és legfontosabb dolog, a "termék" vizsgálata. Remek objektív termékkritikusunk van, aki kielemzi a "termék" adta lehetőségeket, legyen az valódi termék vagyis áru, vagy szolgáltatás. A jól megválasztott, kiválasztott "termék" garantálja a sikerhez vezető út egyik kövét. Amikor elindítunk egy vállalkozást, azért tesszük, mert hiszünk a "termékben"! De reálisan látjuk? Objektív a szemüvegünk? Nem torzítja a vágy? De igen! Ezért van szükség olyan termékkritikusra, aki meglátja a pozitív és negatív részeit is. A következő lépés pedig az, hogy közösen kitaláljuk és felépítjük a céget, a cég üzleti illetve értékesítési stratégiáját, marketingjét. Kialakítjuk és megszervezzük a háttér részeket, könyvelés, nyilvántartás, adminisztráció, jogi képviselet, stb. Az ösztön ma már kevés. Tökéletesen kidolgozott tervekre van szükség, vagyis tudatosságra. Ehhez pedig a szakember tudja megadnia szükséges irányokat.

Nagyon remélem, hogy hasznos információkkal és tanácsokkal szolgáltam mindazoknak, akik túlestek már a bátorságpróbán, és eldöntötték, hogy új céget indítanak.

CégDoktor (+36 30 212 6886)

 

Címkék: áru stratégia bátorság cég termék cégalapítás terv termékkritikus

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása