Tudom, hogy sokan tisztában vannak a fogalom jelentésével, de azoknak, akik nincsenek, gyorsan összefoglalnám egy párhuzammal.
Vegyünk egy tehetséges és szép közszereplőt. Ha őt megtalálja a média, a natúr valóságában még nem eladható. Ki kell találni és meg kell valósítani! Jön a stylist, a fodrász, a sminkes, egy egész csapat! S a kitalált, újraalkotott és felépített tehetséges és szép közszereplő így válik eladhatóvá. Így, ha kiejtjük a nevét, az lesz a "brand", vagyis a márkanév. (kép)
Ugyanez vonatkozik minden termékre, árura és szolgáltatásra. A már meglévő terméket ki kell találni, és újraalkotni, felépíteni, (stylist, fodrász sminkes) becsomagolni, és így válik eladhatóvá. Ha kiejtem a nevét, ami maga a brand, mindenki tudja, hogy miről is beszélek: Coca Cola, Marlboro, Ikea, Mercedes, Nokia, Sony, Milka, stb. Szándékos csak külföldi márkákat soroltam.
Mi magyarok, de ez jellemző Kelet-Európa összes országára, hatalmas hátrányból indulunk az úgynevezett "brandépítés" területén. Termékeink nincsenek igazán "kitalálva" és bevezetve a piacra. Persze vannak azért pozitív példák is, mint a Pick, az Unicum, akik már nyugatról "visszatelepült" termékeink. A viszonylag új termékek, ahol van brand építés, a Szentkirályi Ásványvíz, Soproni, Boci, Pöttyös Túró Rudi, stb. Vannak próbálkozások más magyar termékeknél is, de korántsem olyan összeszedetten, olyan stratégia mentén, mint a nyugati termékek. Miért? Nincs tapasztalat, nincs elegendő tudás, és nincs pénz. Talán mostanra tanuljuk meg azt, hogy egy jól becsomagolt termék, sokkal inkább eladható, mint a másik. De a csomagolás nem elég, a jól kitalált koncepcióra is szükség van. Ha kitaláltuk a koncepciót, a brand-et felépítettük, akkor még mindig nincs kész a termék. Be is kell vezetni a piacra, meg kell tanítani az embereknek, hogy az a márkanév/brand mit takar... Hatalmas, fáradságos és drága munka, de megéri!
Nem akarok senkit elszomorítani azzal, hogy a brand építés drága mulatság, ezért van egy jó hírem: Az internet megjelenésével, ez már nem is annyira drága. Egy márkát ma már be lehet vezetni úgy a piacra, hogy nem fizetünk több milliós TV reklámot. Egy jól elkapott on-line marketing-el, jól irányzott nyomtatott reklámmal, nagyon sokat lehet spórolni, és viszonylag olcsón lehet kezdeni. Persze a megnövekedett forgalom árréséből még jó ideig vissza kell forgatni bizonyos összeget, de ez hatványozottan megtérül, abban az esetben, ha a termék "tehetséges és szép" mint a közszereplő a fenti példámban.
Miért is írtam minderről? Mert ha van olyan termék, ami magyar és jó, csak nincs igazán kitalálva, akkor a reklám kidobott pénz. Minden erőfeszítés kidobott pénz, a tehetséges termék nem hozza meg a várt eredményt, gyakorlatilag nem lehet eladni.
A Magyar Cég Doktor munkatársai között vannak olyanok, akik foglalkoznak brandépítéssel. Alkottak már márkát, és vezettek már be a piacra brand-et. Így, ha van olyan termék, szolgáltatás a kezedben, ami "tehetséges", fordulj hozzánk. Egy személyes beszélgetés, konzultáció nem kerül semmibe, csak egy telefonba: 06-30- 212 6886. Ha sikerült meggyőznünk arról, hogy a brandépítés az alapja a termék vagy szolgáltatás sikerének, várjuk azt a telefont.
Magyar Cég Doktor (+36 30 212 6886)