HTML

Magyar Cég Doktor

A Magyar Cég Doktor olyan cégeknek, vállalkozásoknak segít, akik fejlődni szeretnének, vagy épp bajban vannak.

Címkék

alkotás (1) állami (1) államosítás (1) ár (1) árbevétel (2) áru (4) átalakulás (1) átlagos (1) attitude (1) baj (2) bátorság (1) biztonság (1) börtön (1) brand (2) brandépítés (2) büszke (1) büszkeség (1) cba (1) cég (49) cégalapítás (1) cégdoktor (2) cégek (2) céggyógyítás (1) cégvezető (8) csőd (4) csoda (1) divat (1) dohánykereskedelem (1) doktor (5) döntés (1) döntések (1) drogéria (1) eladás (1) eladhatatlan (1) eladható (1) ellenség (1) ellentétek (1) énektanár (1) energia (1) energiaital (1) építőipar (1) értékesítés (7) értékesítő (2) fehér (1) fekete (1) feltaláló (1) fizetés (1) fizetett (1) fogászat (1) fogászati (1) fogorvos (1) fogtechnika (1) forgalmazó (1) forrás (1) furcsaság (1) gaga (1) gagyi (1) gazdaság (2) gazdasági (1) geotermikus (1) gyógyszertár (1) hipermarket (1) hírlevél (1) hiú (1) hiúság (1) hozzáállás (1) ismerős (1) kapcsolat (2) kapcsolatépítés (1) kapcsolati (2) kellemetlen (1) kém (1) kínos (1) klíma (1) kollégák (1) kör (1) közös (1) kreatív (1) kudarc (2) különleges (1) lady (1) lakat (1) látszat (1) lázadás (1) lottó (1) magyar (4) márka (3) márkanév (1) marketing (4) megtévesztés (1) multi (1) munka (2) munkaadó (1) munkahely (1) munkatársak (1) munkavállaló (1) (1) női (1) önbecsülés (1) önbizalom (1) öröm (1) ostoba (1) ösztön (1) ötlet (1) pályázat (1) pánik (1) pánikroham (1) pénz (1) piac (3) pocsolya (1) probléma (1) problémák (1) rab (1) reklám (1) remény (1) robot (1) ruha (1) ruhagyár (1) ruhakereskedelem (1) ruhaüzlet (1) salesm (1) segítség (7) siker (3) sikerágazat (1) sikerélmény (1) sikeres (1) stratégia (4) superman (1) szabadság (1) szerencse (2) szolgáltatás (1) takáts (1) találmány (1) tamás (1) tanács (1) tanmese (1) tehetség (1) termék (7) termékkritikus (2) terv (3) tőke (2) trafik (1) tulajdonos (1) turizmus (1) tűzoltás (1) újév (1) üzlet (6) üzleti (2) vállalkozás (5) vállalkozó (4) válság (13) válságkezelés (1) váltás (1) változás (4) változtatás (2) vandál (1) vezető (2) zár (1) zárva (1) zöld (1) Címkefelhő

Tudom, hogy sokan tisztában vannak a fogalom jelentésével, de azoknak, akik nincsenek, gyorsan összefoglalnám egy párhuzammal.

 

Vegyünk egy tehetséges és szép közszereplőt. Ha őt megtalálja a média, a natúr valóságában még nem eladható. Ki kell találni és meg kell valósítani! Jön a stylist, a fodrász, a sminkes, egy egész csapat! S a kitalált, újraalkotott és felépített tehetséges és szép közszereplő így válik eladhatóvá. Így, ha kiejtjük a nevét, az lesz a "brand", vagyis a márkanév. (kép)

 

Ugyanez vonatkozik minden termékre, árura és szolgáltatásra. A már meglévő terméket ki kell találni, és újraalkotni, felépíteni, (stylist, fodrász sminkes) becsomagolni, és így válik eladhatóvá. Ha kiejtem a nevét, ami maga a brand, mindenki tudja, hogy miről is beszélek: Coca Cola, Marlboro, Ikea, Mercedes, Nokia, Sony, Milka, stb. Szándékos csak külföldi márkákat soroltam.

Mi magyarok, de ez jellemző Kelet-Európa összes országára, hatalmas hátrányból indulunk az úgynevezett "brandépítés" területén. Termékeink nincsenek igazán "kitalálva" és bevezetve a piacra. Persze vannak azért pozitív példák is, mint a Pick, az Unicum, akik már nyugatról "visszatelepült" termékeink. A viszonylag új termékek, ahol van brand építés, a Szentkirályi Ásványvíz, Soproni, Boci, Pöttyös Túró Rudi, stb. Vannak próbálkozások más magyar termékeknél is, de korántsem olyan összeszedetten, olyan stratégia mentén, mint a nyugati termékek. Miért? Nincs tapasztalat, nincs elegendő tudás, és nincs pénz. Talán mostanra tanuljuk meg azt, hogy egy jól becsomagolt termék, sokkal inkább eladható, mint a másik. De a csomagolás nem elég, a jól kitalált koncepcióra is szükség van. Ha kitaláltuk a koncepciót, a brand-et felépítettük, akkor még mindig nincs kész a termék. Be is kell vezetni a piacra, meg kell tanítani az embereknek, hogy az a márkanév/brand mit takar... Hatalmas, fáradságos és drága munka, de megéri! 

Nem akarok senkit elszomorítani azzal, hogy a brand építés drága mulatság, ezért van egy jó hírem: Az internet megjelenésével, ez már nem is annyira drága. Egy márkát ma már be lehet vezetni úgy a piacra, hogy nem fizetünk több milliós TV reklámot. Egy jól elkapott on-line marketing-el, jól irányzott nyomtatott reklámmal, nagyon sokat lehet spórolni, és viszonylag olcsón lehet kezdeni. Persze a megnövekedett forgalom árréséből még jó ideig vissza kell forgatni bizonyos összeget, de ez hatványozottan megtérül, abban az esetben, ha a termék "tehetséges és szép" mint a közszereplő a fenti példámban. 

Miért is írtam minderről? Mert ha van olyan termék, ami magyar és jó, csak nincs igazán kitalálva, akkor a reklám kidobott pénz. Minden erőfeszítés kidobott pénz, a tehetséges termék nem hozza meg a várt eredményt, gyakorlatilag nem lehet eladni.

A Magyar Cég Doktor munkatársai között vannak olyanok, akik foglalkoznak brandépítéssel. Alkottak már márkát, és vezettek már be a piacra brand-et. Így, ha van olyan termék, szolgáltatás a kezedben, ami "tehetséges", fordulj hozzánk. Egy személyes beszélgetés, konzultáció nem kerül semmibe, csak egy telefonba: 06-30- 212 6886. Ha sikerült meggyőznünk arról, hogy a brandépítés az alapja a termék vagy szolgáltatás sikerének, várjuk azt a telefont.

Magyar Cég Doktor  (+36 30 212 6886)

Címkék: brand magyar cég márka márkanév

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása